NAŠE PROJEKTY - ARCHIV
Projekt
,,OTEVŘENÉ DVEŘE DO SVĚTA POZNÁNÍ“
OP VVV - ŠABLONY
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0003865
je spolufinancován Evropskou unií.
Podpora rozvoje čtenářské a matematické gramotnosti, kvalitnější vzdělávání dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a podpora společného vzdělávání. Podpora osobnostního a sociálního rozvoje pedagogů, sdílení zkušeností a personální podpora škol.
Mateřská škola na Holandské ulici se stala první spolupracující mateřskou školou v rámci Jihomoravského kraje, prvním Centrem kolegiální podpory v oblasti čtenářské pregramotnosti (dále Centrem), v rámci projektu OP VVV – Operační program – výzkum, vývoj, vzdělávání „Podpora vzájemného učení pedagogů v MŠ“. Mateřská škola byla oslovena Pedagogickou fakultou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, garantem projektu, aby se stala jedním z excelentních pracovišť a vytvořila tak Centrum věnující se čtenářské pregramotnosti. Jejím prostřednictvím dojde ke vzájemnému učení škol a pedagogů v Jihomoravském kraji. Mateřská škola se stane Centrem, jehož úkolem je podporovat vznik prostředí pro vzájemné obohacování pedagogů mezi sebou navzájem. Bude vytvářet prostor pro sdílení zkušeností, výměnu příkladů dobré praxe, diskusi o daném tématu, čerpání inspirace do výuky, společné plánování a reflexi výuky. Do činnosti se mohou kromě pedagogů mateřských škol zapojit i pracovníci České školní inspekce, nepedagogičtí pracovníci a dobrovolníci pracující s mládeží. Pozváni budou experti v oblasti školství.
Centrum kolegiální podpory bude otevřeno vždy jedenkrát měsíčně, a to každou čtvrtou středu v měsíci od 13.30 hodin během školního roku. Každý účastník obdrží potvrzení o účasti na setkávání v Centru.
Veškeré vzdělávání v Centru je zdarma. První setkání je zahájeno dne 25. 1. 2017, kdy proběhne společné setkání učitelů mateřských a základních škol.
Na tomto místě probíhá realizace projektu:
Realizace lokálních sítí mateřských škol v gramotnostech
(reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000548)
...................................................................................................
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
……………………………………………………………………………………………
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání na základě spolupráce MŠ a organizací zahrnujících cílovou skupinu a profesního rozvoje učitelů MŠ v oblasti polytechnického vzdělávání vedoucímu k usnadnění přechodu dětí na ZŠ.
Celkové způsobilé výdaje projektu: 29 944 884,54 Kč
Dotace EU: 24 195 466,71Kč
Dotace státní rozpočet: 5 749 417,83 Kč
Termín zahájení realizace projektu: 1. 1. 2017
Termín ukončení realizace projektu: 31. 12. 2019
Příjemce projektu: Centrum pro rozvoj a podporu regionů, o.p.s.
Zapojená škola: Mateřská škola Znojmo, Holandská 2, příspěvková organizace
Podpora logopedické prevence - grant MŠMT,informace a hodnocení
Rozvojový program v roce 2015
Kolektiv mateřské školy vypracoval projekt s názvem "BUDEME SI SPOLU HRÁT A PŘITOM SI POVÍDAT" na základě výzvy Rozvojového programu Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2015.
Rozvojový program v roce 2014
v naší mateřské škole již několik let s velmi dobrými výsledky provozujeme logopedické třídy, v nichž pomáháme potřebným dětem rozvíjet, ovlivňovat a korigovat jejich komunikační schopnosti a dovednosti. Nejen ale ve třídách logopedických – i ve všech běžných třídách naší MŠ se snažíme zlepšovat řečový vývoj dětí. Když se nám naskytla možnost zapojit se do některého z grantů MŠMT, naše volba byla jasná – zapojíme se v oblasti, zaměřené na podporu logopedické prevence.
V lednu 2014 byla naše MŠ se svým projektem vybrána a pro období 1.1.2014 – 31.12.2014 získala grant z Rozvojového programu MŠMT „PODPORA LOGOPEDICKÉ PREVENCE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ V ROCE 2014“.
Pro tento projekt jsme si zvolili název"VEJDĚTE K NÁM DO KOUZELNÉ ZAHRÁDKY, BUDEME SI VYPRÁVĚT POHÁDKY". A proč právě pohádková témata? No přece proto, že pohádky a pohádkové příběhy jsou dětem předškolního věku nejbližší – jejich prostřednictvím se do logopedické prevence daří zařazovat vše, co do ní patří : dechová a fonační cvičení, rozvíjení obratnosti mluvidel, fonematického sluchu a sluchového vnímání, činnosti pro posílení sluchové a zrakové paměti, rozšiřování aktivní slovní zásoby, rytmizační a pohybové hry, v neposlední řadě dostatek citu pro běžné povídání, básničky, písničky, rýmovačky atd.
Projekt byl realizován na obou našich mateřských školách.
A jak byl projekt plněn a realizován?
Své místo v každém z pohádkových příběhů měly různé druhy a formy pomůcek, zhotovené logopedickými preventistkami školy ( pracovní listy, obrázkové série, puzzle, omalovánky, hrací kostky atd.). Jsme rádi, když se dokáží zapojit i zákonní zástupci dětí – např. tvorbou papírových loutek, ušitím látkových zvířátek, zhotovením deskové hry či poskytnutím materiálů pro výrobu rekvizit.
V jarních měsících byly z financí projektu proškoleny další čtyři pedagožky naší mateřské školy pro potřeby logopedické prevence u předškolních dětí:
Témata vypracovaly pedagogové MŠ – logopedické preventistky.
Únor - „O nenasytném vrabci“ ( p.uč. Jana Cahová )
Březen - „O Koblížkovi“ (p.uč. Ludmila Urbanovská )
Duben - „Byl jeden domeček“ ( p.uč. Renata Vystrčilová )
Květen - „Pohádkový výlet“ ( p.uč. Veronika Železná )
Červen - „Jede, jede poštovský panáček“ ( p.uč. Yveta Pelánová )
Září - „O veliké řepě“ ( p.uč. Šárka Páleníková )
Říjen - „Tři prasátka“ ( p.uč. Silvia Rajchlová )
Listopad - „Domeček pod mezí“ ( p.uč. Alena Sedláková)
Prosinec - „Čertovská pohádka“ ( p.uč. Lucie Miklovicová)
Skládám, tvořím, myslím 1.7.2014 – 30.6.2015
- Poskytovatel dotace: MŠMT
- Cílem projektu je podpořit pedagogy mateřských škol v oblasti polytechnického vzdělávání, protože tato oblast a celé předškolní vzdělávání patří mezi nejméně podporované oblasti posledních 25 let. Naším projektem chceme významně přispět k získání konkrétních dovedností předškolních pedagogů, a to různými cestami a technikami.
Především jde o ucelený vzdělávací blok, který jim poskytne základní východiska pro posouzení aktuálních schopností dítěte a návazné informace o klíčových oblastech pro rozvoj polytechnických dovedností. Pedagogové obdrží doprovodné metodické materiály a také soubor nově vzniklých pomůcek a pracovních listů pro edukaci různých poznávacích a manuálních činností. Pedagogové budou též posuzovat přínos pomůcek a stavebnic ve své MŠ. Dále se budou moci účastnit dílen zaměřených na rozvoj polytechnických dovedností dětí, sami si budou moci aktivitu vyzkoušet a později i realizovat na půdě své MŠ.
Technika má zelenou - polytechnické vzdělávání říjen 2014 - duben 2015
Naše mateřská škola se zapojila do projektu Technika má zelenou. V rámci tohoto programu budou pořádány na zúčastněných MŠ polytechnické dílničky, kde se paní učitelky seznámí s technikami práce s různými materiály.
1. PRÁCE S RECYKLOVANÝM MATERIÁLEM MŠ Holandská 14.-15.2014 První dílnička se uskutečnila v naší MŠ za přítomnosti lektorky paní Zatloukalové, autorky projektu PhDr. Milady Pelajové, partnera projektu Růženy Šalomonové OROS Znojmo, ředitelky OHD Prostějov Heleny Chalánkové a ředitele Unie zaměstnavatelských svazů Bc. Víta Jáska.
2. RUČNÍ VÝROBA VÝŠIVEK MŠ Přímětice 20.-21.1.2015.
3. PRÁCE SE DŘEVEM MŠ Republika 24.-25.2.2015
4. PRÁCE S PEDIKEM, DRÁTOVÁNÍ MŠ 3.-4.3.2015
5. PRÁCE S TEXTILEM, PALIČKOVÁNÍ MŠ 10.-11.3.2015
6. PRÁCE S VOSKEM MŠ Dělnická 16.-17.4.2015
Vzdělávání v oblasti moderních pohybových aktivit březen 2013 - 30.9.2014
Projekt vychází z aktuální potřeby zavést do každodenních činností MŠ takové moderní pohybové aktivity, které zvýší zájem dětí o pohyb a podpoří jejich harmonický vývoj. S tím souvisí také dostatečný počet odborně připravených pedagogů, kteří znají moderní a pro děti přitažlivé trendy pohybových aktivit a jsou schopni je zaujmout. Obsah projektu zaměřen na vytvoření metodických materiálů, vyškolení pedagogických pracovníků z MŠ v JMK v oblasti aerobiku pro děti předškolního věku a cvičení na velkých míčích a implementaci nových znalostí a dovedností do praxe MŠ v souladu se ŠVP. Pohybové aktivity lze vzájemně dobře kombinovat a budou pro děti upraveny adekvátně k jejich pohybovým zkušenostem a fyzickým předpokladům. Cílem je seznámit pedagogy s novými náměty pro jejich praxi v oblasti TV, zvýšit jejich pohybovou gramotnost a implementovat ji do praxe. Projekt je rozdělen do 4 klíčových aktivit. Do projektu je zapojeno 38 MŠ z JMK. Projekt bude realizován odborníky s mnohaletou praxí.
Cíle projektu:
Hlavním cílem projektu je podpořit profesní rozvoj pedagogických pracovníků MŠ v oblasti moderních pohybových aktivit, které jsou natolik atraktivní a zajímavé, že u dětí zvýší zájem o tělesnou výchovu a pohyb a také u nich podpoří chuť více a aktivněji se jí účastnit. S tímto cílem úzce souvisí vytvoření metodických materiálů v tištěné i obrazové podobě a možnost odborných konzultací v průběhu vzdělávání.
od 23.2.2012 do 31.3.2013
Projekt IB-KSP Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů 1. září 2012 – 31. srpna 2014
Interkulturelle Bildung für Kinder, Schüler und Pädagogen
Registrační číslo projektu: M00228
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj (ERDF) a státním rozpočtem ČR.
Název operačního programu: Evropská územní spolupráce Rakousko-ČR 2007-2013
Číslo priority: 1
Název priority: Socioekonomický rozvoj, cestovní ruch a transfer know-how
Číslo opatření: 1.3
Název opatření: Rozvoj lidských zdrojů, trh práce, vzdělávání a kvalifikace
Vedoucí partner:
Úřad Dolnorakouské zemské vlády, Oddělení pro mateřské školy K5 a školy K4, Landhausplatz 1, St. Pölten, Rakousko
Partneři:
- Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Středisko služeb školám České Budějovice
- Vysočina Education
- Středisko služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno
- Evropská kancelář školské rady města Vídeň