PŘÍPRAVA na vstup do 1. třídy
Ppřipomeňme si, co je potřeba s dětmi před vstupem do ZŠ procvičovat.
Zdroj: http://www.e-predskolaci.cz/pro-ucitele/143-brzy-pujdu-do-skoly
K vytisknutí: Brzy budu prvňáčkem
Všechny uvedené oblasti procvičujeme průběžně během celého školního roku. Před zápisem opakujeme a znalosti prohlubujeme.
- Zejména se soustředíme na to, aby děti znaly celé své jméno a adresu, napsaly tiskacími písmeny své jméno, dokázaly převyprávět jednoduchou a známou pohádku i bez obrázků, znaly nějakou básničku, písničku.
- V oblasti sluchového vnímání většina určí první hlásku ve slově a vymyslí slova začínající na danou hlásku, proto poznáváme poslední souhlásku a později samohlásku ve slově. Učíme se mluvit "tajnou řečí" - děti poznávají slova řečené rozloženě L-E-S, nejdřívě s podporou obrázků, později bez nich. Dětii zkouší mluvit "tajnou řečí" a my poznáváme slova.Hrajeme "slovní kopanou".
- V oblasti předmatematických představ děti umí počítat do 10, tam i zpět, určí počet, více-méně- stejně, rozumí pojmům i je pojmenují první- poslední - předposlední - uprostřed, procvičujeme manipulaci s předměty - např. dej vpravo nahoru 6 víček, pod tyto víčka dej o 1 více(méně, apod., prostorovou orientaci vlevo - vpravo, nad - pod, před - za, uprostřed, vedle v reálném prostoru, na obrázku a také na sobě. Geometrické tvary, které děti i pojmenují. Děti poznají čísla od 1-10, zkouší se je napodobovat.
- Časová orientace - děti většinou znají dny v týdnu, určí, který den byl včera, zítra, později i pozítří a předevčírem. Znají roční období a co je pro ně typické, co se dělá ráno, v poledne, večer.
- V oblasti zrakového vnímání - děti znají základní i vedlejší barvy (včetně světle zelená a tmavě zelená), třídí a seskupují předměty podle velikostí, tvarů, materiálů, hledají odlišnosti, , skládají různé roztříhané obrázky, puzzle, mozaiky,..
- Grafomotorika - důležité je správně držet tužku (pomůže trojhranná násadka), při vybarvování děti zvládnou nepřetahovat a vybarvovat pečlivě, grafomotorické cviky.
- Děti většinou zvládají jíst příborem, zvládají samostatné oblékání, učí se zavazovat tkaničky, hygienu po toaletě.
Zdroj: https://slideplayer.cz/slide/1917219/
Výukové aplikace pro předškoláky zdarma:
Jdu do školy https://csda.cz/app.php?cislo=1443509953
Výuková aplikace Tam a sem s myšákem https://www.uceni-v-pohode.cz/aplikace-tam-a-sem-s-mysakem-rozviji-matematicke-kompetence-u-predskolaku/
Výukové aplikace pro předškoláky zdarma https://csda.cz/aplikace.php?id_kat=2&id=game_educational
Zpracovala: Silvia Rajchlová